Gott på Lott!


Min Svärmor har en alldeles UNDERBAR KoloniLott! Där finns det mycket gott kan jag lova!
Igår var vi där och fick med oss Godsaker hem:


Hallon med Mjölk...mmmmmmmm!


Krusbär är godare än Godis!


Mitt Favorit-Te är MYNTA-TE, så tänk vilken tur jag har att det växer Mynta på Svärmors Koloni :)
Nu ligger Myntabladen på tork i en burk utan lock. Sedan är det bara att koka upp vatten, hälla upp det i en mugg, lägga i en eller ett par Myntablad, låta dra en stund, plocka ur bladen... DRICK O NJUT!
Naturligtvis så går det kanonbra att göra Te på färska Myntablad också...

Vad är Era favoriter i Trädgården?


Kommentarer
Postat av: Lillsnörpa

<3 SOMMAR <3

2010-07-19 @ 18:52:48
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Krusbär är en av mina storfavoriter. Älskar krusbärskräm, och krusbärsmarmelad. och att äta dom som dom är föstås! :)

Vilken tur att du kan få av svärmor!



Jag har sagt att det första jag ska göra när vi väl köper hus igen är att plantera krusbärsbuskar och vinbär och hallon, och jordgubbar. Är så lyxigt att kunna ha det hemma. :)

2010-07-21 @ 10:16:41
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0