KANELKAKA


Denna kaka är enkel att göra och smakar ljuvligt!

Det jag gillar lite extra med denna kaka är att den inte innehåller Ägg, för då kan min älskade systerson Love äta av den :)



KANELKAKA

3 dl Vetemjöl
1 1/4 dl Strösocker
½ tsk Bakpulver
125 gr Smör
2 dl Vispgrädde/Mellangrädde
1½ tsk Kanel

Värm ugnen till 200 gr.
Blanda Mjöl, Socker o Bakpulver.
Smält smöret och tillsätt det. Rör till smulor.
Häll smulorna i en form m löstagbar kant. Tryck ut och forma en låg kant.
Blanda Grädde o Kanel. I orginalreceptet står det att man ska strö kanelen över grädden i formen, men jag tror det blir finare om man blandar grädden o kanelen först. 
Häll Kanel-Grädden i formen. 

Grädda på nedersta falsen 200 gr i 10 min,
sänk till 150 gr och grädda ytterligare 15-20 min. Grädden ska ha bubblat upp ordentligt.
Låt kakan svalna.


Kommentarer
Postat av: Lillsnörpa / Lilian

Den var kanongod! Ett perfekt recept som jag tror att våran älskade Love kommer att älska.

2010-05-01 @ 16:54:47
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Bettis med familj =)

HEJ ÄLSKADE LILLA SYSTER!!!

Du e så gullig som tänker på Love =) Den kakan ser ju SUPERDUPER GOD ut så den kommer vi GÄRNA å äter NÄSTAN lika gärna som vi vill komma å myspysa =)

2010-05-02 @ 08:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0