KladdKaka


För många år (ca 8år) sedan så tog jag och min kompis Frida hand om ett Sommarcafé.
Vi bakade och tog hand om allt själva. Det var en rolig och lärorik erfarenhet!
På Caféet bjöd vi på olika sorters bakverk, men det som var allra populärast var vår Kladdkaka...
Det var många som återvände till Caféet pga Kladdkakan :)
Så nu tänkte jag att ni ska få ta del av detta recept:


Den här gången bröt jag lite blockchoklad och stack ner i smeten. Inte nödvändigt, men gott :)

KLADDKAKA

150g Smör/Margarin
3 dl Socker
½ dl Kakao
1 tsk Vanillinsocker
1 Ägg
2 dl Vetemjöl

Smält Smöret/Margarinet i en kastrull. Stäng av plattan. 
Blanda i resten av ingredienserna.
Tänk på att röra in ägget fort så att det inte stelnar.
Häll i smeten i en smörad och bröad form, gärna med löstagbar kant.
175 grader mitt i ugnen i ca 20 minuter.
Låt kakan svalna.

Gott att servera med en klick Grädde och Bär!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Ågud den här kladdkakan ser gudomligt god ut! Måste prova receptet någon dag, SNART!mums



Kram

2010-05-06 @ 11:15:36
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0