Julen närmar...


...sig med stormsteg! Å det gör mig Lycklig! Mysig högtid som ger mig en myskänsla i magen...

En sak som verkligen är Jul för mig är en vackert klädd Gran (eller annat vacker Barrträd).
Men då jag och min systerson Love är allergiska mot Gran så blir det en konstgjord här hemma.
I år känns det lite extra roligt att klä Julgranen då jag har införskaffat en verklighetstrogen konstgjord Gran på SIA:


Svårt att få till ett bra kort som visar hur verklig den ser ut.

Nu längtar jag tills det är dags att klä granen! :)
Vi brukar ta fram Granen ca 2 veckor innan Julafton. När klär Ni Granen?


Kommentarer
Postat av: Therese

Oj, två veckor innan jul! Vilken lyx;) Vi brukar ta in den en eller två dagar innan julafton, men får kanske tänka om i år...!

2010-11-11 @ 21:02:03
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: Elin

Vi har också alltid tagit in granen bara några dagar innan jul. Men har man ändå "plast" gran så kan man lika gärna njuta lite till utav den ;) Den såg verkligen äkta ut!

Själva hoppar vi granen i år då vi åker till Thailand över jul & nyår ;)



Ja nu trillar de in lite nyheter i shopen, även om jag är lite försiktig, har lite grejer på gång så tar de lite lugnt =) Längtar efter att få se din sida när den är klar. Kommer du ha ett brett sortiment redan från början el börjar du lite lätt?



Idag har Therese varit här me sin fina mage som sagt, den är så gullig! Ja, så snart blir vi ytterligare en medlem till i tjocka släkte =P



Kram kram

2010-11-11 @ 21:30:23
URL: http://grindemyr.blogg.se/
Postat av: Emma

Vi har haft som tradition sen jag var liten att granen skulle kläs tills jag fyller den 9/12. Så vi har haft den framme ganska länge innan julafton. Men det är mysigt med en tradtioner tycker jag :)



Den hänger med fortfarnade, förutom förra året! Vi kör också med plastgran då jag är allergisk. Men det finns många fina som ser riktiga ut.



Kram kram

2010-11-11 @ 22:33:27
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Carolina

Sedan jag var liten har vi alltid haft som tradition att klä granen dagen innan julafton.

Men nu bor jag ihop med en sambo som är helt galen i julen och vill gärna överdriva allt. (Jag glömmer aldrig första gången jag var hemma hos han, det var girlanger, julgranskulor och julsaker precis överallt!) :D

Han går dessutom runt och sjunger julsånger mitt i sommaren..det gillas inte kan jag säga! :P

Vi har iaf kommit överrens om att granen får komma upp 1 advent :)

2010-11-11 @ 23:08:55
URL: http://summersense.blogg.se/
Postat av: Elin

Jo visst känns de lite att åka bort över jul & nyår men ändå skönt o bara slippa allt runt omrking. Nyår kvittar helt då kan de bara vara kul att vara borta, men i så fall är de väl julen då ;)

Men mamma och moster o alla ska ju också me. Så vi är 15pers. Hade inte dom åkt så hade jag ALDRIG åkt ifrån alla. Men jag klarar ju mig inte utan mamma vettu, därför känns de jätte bra nu ;)



Ca 25 produkter är väl alldeles perfekt att börja me! jag vet inte äns hur många ja har? Tror inte att de är mkt mer ialf.



Nej nu ska jag dricka upp mitt te, sen får jag se vad dagen har att erbjuda?

Kram på dig

2010-11-12 @ 08:49:48
URL: http://grindemyr.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vi brukar oxå ta in gran och klä den två veckor inan jul.. Men Tonye kan knappt bärja sig till dess :) Ska bli extra kul med att klä granen i år när Teddy kan hjälpa till :) Mysigt!!



Puss

2010-11-12 @ 10:29:24
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Maritta

snart bara 2 veckor till 1:a advent,längtar faktiskt efter julen. Vi har ingen gran numera,för katten är alldeles för hård mot den ;)men mycket ljus o belysning blir det.

2010-11-12 @ 14:49:28
Postat av: Susanne

Jag brukar oxå klä den ca 2 veckor innan, älskar känslan av julen när man har en gran. Din gran är nog jättefin. SIA har ju väldigt fina konstgranar =) KRAM

2010-11-12 @ 18:16:05
URL: http://suzzibuzz.blogg.se/
Postat av: Sophia och katterna

Jag minns min mors vaninna. Hon kopte en enorm verklighetsliknande konstgord gran da de skulle stanga en pryl affar i Polen fick hon kopa denna vackra gran den ar ENORM och otroligt vacker dock ser man ej granen da hon har sa mycket vackra matchande julgranskulor i guld,silver och vitt. Det tar henne 7 timmar att kla denna gran!



SV: Jag forstar att du blir sugen pa en till kissekatt nar du ser dom dar sota kattungarna! Dom var helt bedarande i verkligheten! SUPER duper sota och varldens gulligaste, tillgivna men samtidigt film-kattunge klumpig och lekfull otroligt underbart.



Hade jag inte precis skaffat mig en illervalp hade jag nog tagit hem en kattunge! :)

2010-11-12 @ 20:54:38
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Hemmakatten

Vi tar in granen ungefär en vecka innan jul. Det finns inget mysigare än att pynta, dricka glögg och lyssna på julmusik. Ha en fin lördag!

2010-11-13 @ 14:26:48
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Katarina Sundevall

Lollo!



Max två dagar innan julafton tar jag in julgranen!

Jag kastar ut den senast Tjugondaknut!



Kram från faster

2010-11-13 @ 18:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0