SuperEnkla och Snabba Kakor!


Här ska Ni få ett recept på Jättegoda Kakor!
Min Syster Linnéa hade bakat dessa till sin son Teddy´s 2 års Kalas.
Tror jag åt 5-6 stycken, men jag skyller ALLA på bebisen i magen ;) 


Bilden har jag lånat av LillaSyster.

KALASGODA KAKOR

100 g Smör
1 dl ljus Sirap
1 dl Strösocker
3 msk Kakao
3½ dl Cornflakes
1½ dl Rispuffar
1 tsk Vaniljsocker

Blanda Smör, Sirap, Socker och Kakao i en kastrull.
Koka i 4 minuter.
Ta kastrullen från värmen.

Rör ner Cornflakes, Rispuffar och Vaniljsocker.
Fördela blandningen i småbrödsformar eller klicka ut på bakplåtspapper.

Ställ i frysen och ta fram en stund före servering.





Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag måste få tummen ur och prova dessa, dom ser sjukt goda ut! :) Och snart kan jag ju inte skylla på Nelly om jag tar 20stycken på en gång. ;)

2011-03-07 @ 18:32:11
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Therese

Ser jättegoda ut, påminner lite om Rocky Road som jag gjorde till jul. Tog slut i ett nafs;)

2011-03-07 @ 19:46:12
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: Caroline

Det är ju det som är så bra med o vara gravid man får skylla på magen :D

2011-03-07 @ 20:32:44
Postat av: Katarina Sundevall

Hej Lollo!



Jag åt en kaka ;)



Kram faster

2011-03-08 @ 08:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0