Soppa med Linser o Vitkål


För några dagar sedan när regnet stod som spön i backen blev vi sugna på soppa.




Då provade jag detta recept:


SOPPA med LINSER o VITKÅL 4 portioner

2 dl gröna Linser
1 klyfta Vitkål, ca 300 g
1 liten Purjolök
1 liter Vatten
3 buljongtärningar
1 msk Vitvinsvinäger
½ dl hackad Persilja
lite Svartpeppar

Strimla Vitkålen fint. Skiva purjolöken. Koka upp buljongen och lägg i linserna. Låt koka ca 5 min. Tillsätt vitkål och purjolök och koka ytterligare 5 min. Smaka av med vinäger och blanda ner persilja.


Gott o Nyttigt! En Perfekt kombination :)



Kommentarer
Postat av: Jenny - Hemmavid

Soppa i alla former är alltid gott - speciellt om det regnar... Tack för "titten" i min blogg!



Kramen Jenny

2011-05-21 @ 09:18:25
URL: http://hemmavidjenny.blogspot.com
Postat av: milla - andante

Så sugen jag blev på soppa nu!!



Jättefint blev det på altanen, förstår att du njuter av att det är färdigt!:)



45 dagar kvar... åh så spännande!!:)

Kram

2011-05-21 @ 23:47:55
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0