På mindre än...


...20 minuter så är kakorna bakade och gräddade! Låter det smidigt och bra? Titta då in detta recept:



CHOKLADFORMAR   ca 30 stycken

2 dl Havregryn
2 dl Kokosflingor
1,5 msk Kakao
1 tsk Vanillinsocker
1 dl Socker
125 g Smör 

Smält Smöret i en kastrull. Tillsätt Havregryn, Kokosflingor, Kakao, Vanillinsocker och Socker. Blanda väl. Fyll små pappersformar med den gryniga smeten.

Sätt dem på en plåt och grädda i 200 grader i ca 7-8 min. KLART!


Jag glömde ta kort på dom färdiga kakorna, som nu är uppätna...




Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Vilket enkelt recept, låter supergott!



Å vad tråkigt när jag läste om din Kitchen Aid. Skulle också bli jättebesviken och det är klart att ni absolut inte ska stå för frakten när färgen inte lever upp till förväntningarna. Stå på er i den frågan!



Ha en bra kväll! Kraam /Katta

2010-08-23 @ 19:30:11
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Mmmm vad gott. Dem måste jag prova någon gång =)

2010-08-23 @ 20:04:31
URL: http://suzzibuzz.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej, Jag undrar vart ni köpt ert skrivbord och vad det heter ? Vill också ha. Jättefin blogg ! / Madeleine

2010-08-24 @ 16:27:04
Postat av: Lollo

Hej Madeleine!

Jag svarar Dig här då du inte lämnat någon mailadress...

Skrivbordet är köpt på Ikea. Kommer inte ihåg vad det heter. Men man valde skivan för sig och benen för sig.

Vad kul att du tycker jag har en fin blogg! :) /Lollo

2010-08-25 @ 00:36:52
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jättetack för snabbt svar ! Ska kolla om det finns kvar / Madeleine

2010-08-25 @ 08:32:58
Postat av: Katarina Sundevall

Lollo!



Nu har jag varit ute och läst på Din blogg så jag har blivit sugen på att baka.



Kram Katarina

2010-09-11 @ 13:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0