Sommardessert!


Den här desserten är riktigt läskande och god!

 

SOMMARDESSERT 10 portioner

500g Philadelphiaost
250g Kesella
0.75dl Florsocker
300g Jordgubbar (färska eller frusna)
300g Hallon (färska eller frusna)
5 stycken Persikohalvor, konserverade

Rör ihop Philadelphia, Kesella och Florsocker till en slät kräm.
Skär Persikorna i bitar och rör ner dem tillsammans med Hallon och delade Jordgubbar .
Häll krämen i en hålform eller i portionsformar, täck med folie och låt stå i frysen i ca 3 timmar eller tills krämen är helt fryst.
Ta ut formen i rumstemperatur 1 ½ timme före servering.
Stjälp upp tårtan på ett fat.

Jag hade även i lite Björnbär i min dessert.






 


Kommentarer
Postat av: Ass

Jag blir alltid så hungrig/sugen när jag läser din blogg... Mumma så gott det ser ut!!! :)

2010-07-12 @ 11:21:51
URL: http://baktankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0