BAK-EFTERMIDDAG!


Idag har jag haft en riktig Bakdag! Nu är frysen fylld med bakverk som väntar på besök så dom får bli uppätna :)


Banankaka, Jordnötskakor, Kolakakor och KokosMuffins.


BANANKAKA

25 g Margarin
2 Ägg
1 dl Socker
2 dl Vetemjöl
1½ tsk Bakpulver
2 mogna Bananer
½ dl Mjölk

Smält Margarinet och låt det svalna.
Vispa Ägg och Socker vitt och pösigt.
Tillsätt Mjölet som är blandat med Bakpulver och rör om med en slev (kakan blir lite fluffigare då än om man kör med elvisp).
Mosa Bananerna och rör ner dem i smeten + Margarinet och Mjölken.
Häll smeten i en smord och bröad form.
Grädda i ugnen på nedersta falsen,  175grader i ca 35 min.

Detta recept har jag fått av min barndomsvän Susanne!


De andra recepten lägger jag upp på bloggen inom ett par dagar...




Kommentarer
Postat av: Micke Malm

Ser riktigt mumsigt ut. Måste komma och hälsa på snart.

2010-05-08 @ 18:02:11
Postat av: Lillsnörpa

Dom där jordnötskakorna är till och med jag lite nyfiken på :)

2010-05-13 @ 09:10:45
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0