Jordnötskakor!





Det här recept gillar jag!

SNABBA JORDNÖTSKAKOR ca 20stycken

100 g rumsvarmt Smör eller Margarin
1 dl Strösocker
1 dl hackade salta Jordnötter
Drygt 2 dl Vetemjöl
½ tsk Bakpulver
50 g Blockchoklad

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa Smör och Socker poröst.
Blanda i Jordnötter och Vetemjöl blandat med Bakpulver.
Rulla bollar och platta till dem lite.
Grädda kakorna på bakpapper mitt i ugnen 13-14 minuter.
Kåt kakorna kallna.
Smält Chokladen över vattenbad eller i micro.
Ringla Chokladen över kakorna.



Kommentarer
Postat av: Annelie

Jobbar förfullt nu men lovar att inte ta ut mig

måste spara mig till trädgårds arbetet.

Skön Fredag gumman

2010-05-14 @ 17:17:17
URL: http://tisenslillasnigel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0