Efterrätter...


...kan man inte få för mycket av i sin receptsamling tycker jag!
Igår gjorde jag en god efterrätt som är av det lite "nyttigare" slaget:

Grymt enkel bärdessert
Bilden har jag lånat från Tasteline.com

Detta recept är lagom till ca 4 personer

500 gram Kesella
2 tsk Vaniljsocker
450 gram Frusna Bär (jag använde Hallon o Blåbär)
6 msk Råsocker

Sätt ugnen på 200 grader.
Rör ihop Kesellan och Vaniljsockret (finns färdig vaniljkesella som också går bra att använda).
Lägg de frusna bären i en ungsfast form. Bred ut den smaksatta Kesellan över Bären.
Strö över Råsockret.
Gratinera i ugnen tills efterrätten har fått fin färg, ca 15 minuter.

Jag hittade något liknande recept på nätet och gjorde sedan om det lite.

I skrivande stund sitter jag och mumsar på det som vart kvar från igår och jag kan konstatera att denna efterrätt är lika god Kall som Varm :)


Kommentarer
Postat av: Carolina

Den såg väldigt god ut! Måste jag prova någon gng :)

2010-10-13 @ 13:26:26
URL: http://summersense.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, det där lät gott minsann! Ska allt provas snarast. En annan enkel efterätt är stekta äpplen, det brukar min farmor göra. Hur gott som helst! Recpt kommer på bloggen snart. :) En cliffhanger så att säga. ;)

2010-10-13 @ 14:18:42
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Linnea

Den var mycket god!



Puss och Kram

2010-10-13 @ 17:50:32
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Katarina Sundevall

Lollo!



Det ser väldigt gott ut! Bra när efterrätten är nyttig också!!!



Kram från din faster Katarina Sundevall

2010-10-15 @ 08:46:12
Postat av: Katarina Sundevall

Lollo!



Hur många personer räcker efterrätten till?



Kram Katarina Sundevall

2010-10-15 @ 08:47:36
Postat av: Katarina Sundevall

Hej Lollo!



4 personer det blir perfekt



Kram från faster Katarina Sundevall

2010-10-16 @ 23:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0