Ett litet tips...


...på hur man kan få VÄRMELJUS att BRINNA LITE LÄNGRE utomhus.
När det är kallt ute så brinner värmeljusen inte så länge utan när ljuset slocknat så är det stearin kvar i metallbehållaren. Känner Ni igen det?
Ett sätt för att få ljuset att brinna lite längre är att "klä in" (inte för tunt) metallbehållaren i ungsfolie!
Då håller ljuset värmen lättare och lågan orkar med att få stearinet att smälta.
Men ju kallare det är desto svårare är det för hela ljuset att smälta.



Det var min man som tipsade mig om att göra så för många år sedan när jag muttrade då jag fick gå ut o tända nya ljus stup i kvarten... :)


För en stund sedan kom jag in efter att gått en liten promenad. På promenaden hittade jag vackra löv som jag la i en lykta. Löven fick sällskap av två prydnadspumpor och ett värmeljus som såklart var inlindat i folie :)




I Löööööv Hösten!


Kommentarer
Postat av: Katarina Sundevall

Hej Lollo!



Det är jättemysigt att elda ljus ute. Jag ska prova med ungsfolie kring värmeljusen. Det brukar vara massor med stearin kvar.



Kram från faster Katarina Sundevall

2010-10-16 @ 22:57:58
Postat av: milla-andante

Jisses vilket vackert hem du har!!!! Så roligt att hitta hit! (TACK för din fina kommentar!) Har varit här inne en bra stund nu och inspirerats av allt från plast i vasen till erat smarta hus! Nu ska jag kika in hos dina systrar också (så läcker tavla du fått av den ena!)

Det blir bloglovin direkt!! Jag återkommer!:)



Kram Milla

2010-10-17 @ 11:42:46
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Caroline

Gud vad gulligt av dig att tänka på mig.:) Just nu känns det som att jag kommer sitta lika höggravid och fira jul, haha. Men inatt vaknade jag av några onda förvärkar så det börjar ju onekligen närma sig.:)



Otroligt smart med värmeljusen! Måste genast testas på lyktan som står utanför ytterdörren.



Kram

2010-10-18 @ 09:45:08
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: InneoUte-Malin

I don't love hösten men jag försöker verkligen lära mig att inte gå och längta till sommaren den här hösten. Såna här inlägg är perfekta. :-)



Bra tips med värmeljusen. Ska absolut testa!

2010-10-18 @ 10:32:27
URL: http://inneoute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0