Lila Kolakakor


När jag hade mitt Födelsedagskalas så hade jag färgtemat Lila.
Så när jag bakade Kolakakor så gjorde jag så här:



Halva degen la jag undan och andra delen blandade jag ner röd och blå karamellfärg i tills jag fick rätt nyans.
Men en del så gjorde jag "polkagrisprincipen" och med den andra blandade jag den lila och den ofärgade degen med varann. Jag gillar båda varianterna.



Bakbordet som jag bakar på har jag ärvt efter min Farmor. Det är min Farfar som snickrat ihop det!
Daterat år 1985! Känns stort att jag fått äran att baka på samma bakbord som min Farmor gjort i så många år...


Kommentarer
Postat av: Katarina Sundevall

Hej Lollo!



Kul att Du är lika intresserad och duktig som Din farmor att baka! Självklart att DU ska ha bakbordet efter henne!



Kram från faster

2010-09-11 @ 13:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0